Josep Gesti

Tècnic del projecte HibriturSelva - Responsable tècnic de programes al Consell Comarcal de la Selva

Guia d'ús de la plataforma HibriturSelva

GUIA D'ÚS DE LA PLATAFORMA HIBRITURSELVA

Introducció

HibriturSelva és un espai d'innovació oberta i de col·laboració entre persones i entitats que volen aportar valor al turisme de la Selva. Aquesta plataforma està orientada a la creació de productes i serveis turístics innovadors i lligats al territori.

Tothom pot:

• Crear el seu propi perfil,

• Explicar la seva pròpia experiència als altres participants

• Personalitzar el seu panell de control

• Comunicar amb altres membres i participar en grups

• Crear nous grups i convidar altres usuaris a crear nous continguts, discutir algun tema en particular o qualsevol altra activitat relacionada amb HibriturSelva

En aquesta guia resumida intentem guiar-te i donar alguns consells per fer-te sentir confortable amb la Plataforma. També et convidem a millorar aquest document, doncs és simplement un altre recurs comunal de la comunitat a la qual t'has adherit ara.

Benvingut i esperem la teva participació activa!

Primeres passes

Registrar-te

Si encara no tens un compte a la plataforma, ara és el moment de crear-ne un. Si segueixes aquest enllaç, veuràs un formulari per donar-te d'alta (de forma gratuïta). Omple els camps amb el teu nom, correu electrònic, nom d'usuari, contrasenya, imatge, localització i dades professionals. Recorda la contrasenya, és necessària per entrar (si l'oblides, no passa res, aquí pots demanar una nova contrasenya.)

Activar el teu compte

Després rebràs un correu electrònic que et demana confirmar el teu compte (cal fer clic a l'enllaç d'aquest correu i ja està). Si no t'ha arribat la confirmació, mira si no és a la teva carpeta de “spam” dins la teva bústia de correu.

Logejar-te

Un cop activat el teu compte d'usuari pots fer login amb el nom d'usuari i la contrasenya escollits al formulari de registre.

Configuració

Un cop fet el login, a dalt de tot de la pantalla veuràs una icona que sembla una eina-clau. Aquesta et porta a la configuració del teu compte i les teves preferències. Pots canviar la teva contrasenya, la teva adreça de correu electrònic i fins i tot el teu nom. A més té una subsecció (menú a la dreta) per Configurar les teves eines, les teves Estadístiques del compte, Notificacions i Notificacions de grups.

Notificacions

La plataforma té un sistema de notificacions que et pot alertar de certes activitats, del tipus que un contacte teu ha publicat alguna cosa, algú ha publicat un comentari en un missatge teu, etc. Pots triar si et notifica per email o via un missatge intern. Al menú a la dreta hi ha dos menús per a aquest tema: ”Notificacions” - que fa a notificacions individuals - i ”Notificacions de grups” - que t'informa d'activitats dels grups en què estàs.

Totes les notificacions funcionen de manera similar. En la primera secció de notificacions pots dir si t'envia un missatge quan algú treballa sobre el teu contingut o quan un contacte teu publica alguna cosa. També pots triar que només de certs contactes vols estar informat. Llavors tries els contactes a sota.

A la segona secció - de grups - pots triar de quins grups vols rebre notificacions i de quina manera. Recomanem activar notificacions per email dels teus grups, així estàs informat quan hi hagi activitat.

Perfil i personalització

Cada usuari té una pàgina de presentació de sí mateix: és la pàgina anomenada “perfil”. El perfil el trobes a dalt de tot a l'esquerra i presenta una petita foto de tu o, si encara no l'has pujada, una imatge per defecte. Si fas clic en aquesta foto vas a la pàgina de perfil. Allà pots descriure qui ets, editar la imatge del teu perfil, i afegir informació sobre tu. És molt important tenir un perfil ben complet per tal que tothom puguir saber qui ets i et pugui trobar fàcilment quan faci una cerca a la plataforma. També pots afegir diverses eines i "caixes" amb informació: fes clic a “afegir un enginy” per afegir aquest tipus d'eines i així pots fer més interessant la teva pàgina de presentació als altres membres.

Comunicar amb altres

La plataforma disposa de diverses maneres de comunicar-te amb altres membres, de forma individual, per grup o a tots.

Grups: LABs d'innovació i Espais de treball

Hi ha diferents grups en què pots participar:

Els LABs d'innovació (Laboratoris d'Innovació d'HibriturSelva) són grups de treball multidisciplinaris que reuneixen persones d'àmbits molt diferents al voltant de temàtiques concretes, amb l'objectiu de generar propostes híbrides i innovadores per a nous productes i serveis turístics. Són grups oberts i permanents en els que tothom pot participar; només cal entrar al grup i fer-se'n membre: simplement fas clic al botó “formar part” i ja ets participant d'aquest grup (activa les notificacions per rebre avisos de l'activitat del grup, convocatòries de reunions...).

Els Espais de treball són grups reduïts de persones que treballen en productes o serveis turístics concrets que s'estan posant a punt per a la seva comercialització. Solen ser grups tancats en què els membres han de ser convidats o han de sol·licitar l'entrada a l'administrador de l'equip (cal entrar al grup i prémer el botó de sol·licitud).

Dins dels grups hi ha una sèrie d'eines que es poden utilitzar: es poden carregar fitxers i fotografies, obrir i contestar fils de discussió, mantenir una llista d'enllaços, un calendari d'esdeveniments, etc. Cada grup té el seu propi espai per aquestes funcionalitats. És possible que el/la coordinador/a del grup no hagi activat totes aquestes eines. Dins del grup veuràs a la dreta un menú amb les seves diferents eines.

Contactes

Dins de la plataforma pots crear llaços amb els diferents membres. Si vols seguir algú dins la plataforma, pots fer que aquesta persona sigui un contacte teu. Això ho pots fer en dues maneres: 1) des de la seva pàgina de perfil: a sota la seva foto de perfil hi ha una opció que diu “nou contacte”. Si prems aquest botó, l'afegeixes a la teva llista de contactes i la plataforma envia una notificació a aquesta persona per informar-la que l'has afegit. 2) La segona manera és més ràpida: en diversos llocs veus la foto en miniatura d'un membre i si mous el ratolí damunt la foto, a la dreta inferior apareix una fletxa. Fes clic i et mostra una llista d'opcions. Tries “nou contacte” i llest.

A dalt de tot, al costat de la teva icona, hi ha una icona de grup; aquest enllaça directament amb la llista dels teus contactes.

Missatges personals

A dalt de tot, a l'esquerra, veuràs una icona que sembla un sobre. Aquest enllaça directament amb la teva bústia de missatges personals. Trobaràs una safata d'entrada i una de missatges enviats. Si dones al botó “Escriure nou missatge” et presenta un formulari per enviar un missatge. Pots enviar missatges a totes els membres que són contactes teus. Si et falta algú, primer cal fer-li contacte teu.

--