LAB - LOCALITZA: turisme i productes agroalimentaris locals

Creació de nous productes turístics, paquets, experiències, propostes... innovadors al voltant dels productes agroalimentaris locals.

Identifiquem experiències en producte agroalimentari i turisme

Iniciat per hibriturselva fa 519 dies Respostes (10)

Us proposem que, per trencar el gel del LAB Localitza, comencem a identificar experiències, productes turístics, paquets, propostes... que ja existeixen a la Selva en l'àmbit del turisme i els productes agroalimentaris.

Esperem les vostres aportacions! Podeu respondre a aquest  mateix fil de discussió.

Jordina Boix fa 518 dies

Hola a tothom! M'imagino que un exemple podrien ser les fires dedicades a productes locals, com ara la Fira de l'Avellana de Brunyola i la Fira de l'Olla a Breda. La veritat és que desconec les que hi arriben a haver.

Jordi Pomar fa 518 dies

Hola a tots, dins de la línea que diu la Jordina, La Fira de la cervesa artesana de Vidreres - Oktoberfest que organitzem a Videres, i des de La Selvaseria, les visites i tasts que organitzem al Mas Can Gruart i que ara comencem a promocionar incloent una de nocturna amb contemplació del mapa estel·lar que podem contemplar-hi... no sé si val o voleu que identifiquem experiències en las que no estiguem implicats. Salut

Josep Gesti fa 518 dies

Hola. Si, precisament volem identificar sobretot les experiències en les que esteu implicats, les que  ja oferiu des de les vostres empreses... per anar veient quina és l'oferta actual!

Jordina Boix fa 504 dies

Ups, la plataforma i jo no som amics. He esborrat la consulta que he fet abns (sobre on podia trobar la producció de productes ecològics de la selva). I m'ha desaparegut fins i tot una amable resposta d'algú... Pep, si es pot recuperar...

Josep Gesti fa 503 dies

Cap problema ;)

La Jordina havia dit: Hola, jo en algun moment he mirat de trobar qui fa producció ecològica a la Selva i no me n'he acabat de sortir. Hi ha algun lloc, mercat, activitat...? El turisme intern també compte? ;-)

I en Moiès Jordi havia respost: Fa un parell d'anys la Fundació Emys, de Riudarenes, va impulsar el Mercat Ecològic de la Selva a Caldes de Malavella i a Riudellots de la Selva. Se celebrava un parell de cops al mes i hi participaven productors ecològics de la comarca com la Claudia Domenech (la Cellera), l'Hort de la Selva (Vidreres) o El Banyonet (Blanes). Fa una mica menys d'un any el projecte es va donar per acabat perquè els resultats no eren els esperats. Tota la informació la trobareu aquí: https://www.facebook.com/mercatecoselva
          Tot i això sembla que la Fundació Emys té a la ment noves iniciatives per mobilitzar els productors ecològics (amb distintiu CCPAE) de la comarca: creació d'un punt de venda a Can Moragues (Riudarenes), acords amb distribuïdors, cistelles ecològiques... Actualment ells, a Can Moragues, ja elaboren melmelades ecològiques a partir de productes de proximitat. http://www.canmoragues.org Moisès

• Jordi Tresserras Juan fa 475 dies

Hola a tots i totes! En aquests moments des de la Universitat de Barcelona en conveni amb l'Ajntament de Tossa, en col·laboració amb d'altres entitats, estem posant en marxa el Museu de la Cuina de la Costa Catalana a l'edifici de Can Ganga, una masia de marina del segle XVI ubicada a l'antic barri de pescadors de Sa Roqueta a Tossa de Mar. Aquest espai havia estat tancat el public per 10 anys i volem convertir-lo en un museu territori per vertebrar les iniciatives vinculades amb el sector agroalimentari, la cuina i el turisme. El dia 1 de juny vam presentar el primer food-tour que va incloure la visita a la granja de Sant Benet (grup Arbat), l'elaboració d'una tortada de Tossa a l'obrador de la Pastisseria Neras dins la iniciativa Tossa Dolça, la degustació de plats de la cuina tradicional tossenca al Restaurant Bahia i la visita a Can Ganga, seu del museu de la Cuina de la Costa Catalana. Molt interessats en aquest grup de treball per sumar-hi, intercanviar experiències i genener sinèrgies.

• Joan Llinàs i Pol fa 472 dies

Hola!

Des d'Atri Cultura i Patrimoni realitzem Experiències Culturals. Són diverses propostes on es combinen visites o rutes culturals amb activitats lúdiques o gastronòmiques locals. La base és unir patrimoni material (arqueològic, històric, arquitectònic, etc.) amb patrimoni immaterial (cultura culinària i productes agroalimentaris locals).

Podeu veure les Experiències Culturals que realitzem actualment en el següent enllaç: http://www.atri.cat/activitats/experiencies-culturals/

En l'actualitat, estem treballant en més experiències culturals a la comarca de la Selva. Estem oberts a propostes i suggeriments!

Moisès Jordi Pinatella fa 472 dies

Bon dia,

Una altra experiència interessant és la de Benvinguts a Pagès, un cap de setmana de portes obertes a les explotacions agrícoles i ramaderes de Catalunya que se celebrarà del 17 al 19 de juny. Ho organitza la Generalitat de Catalunya amb el suport, entre altres, dels consells comarcals. A la comarca de la Selva hi participen 4 productors:

-Granja Mas Bes (Salitja, Vilobí d'Onyar): productes làctics i carn

-Granja Can Ribas (Maçanet de la Selva): productes làctics

-Serrat de Montsoriu (Sant Feliu de Buixalleu): vi

-Espai Can Mir (Riudarenes): planta ornamental i aromàtica

També hi participen 5 allotjaments, que oferiran alguna oferta o paquet vinculat al projecte (cistella de productes locals, visita a l'hort...). Són Can Bes, la Coma Vella El Roure i la Coma Vella les Arces (Vilobí d'Onyar) i Mas Romeu i Masia el Buxaus (Arbúcies).

Us animem a visitar els productors de la Selva! Trobareu més informació als següents enllaços:

Les Guilleries Associació d'Educació Ambiental fa 471 dies

Des de Les Guilleries Associació d'Educació Ambiental portem a terme activitats d'ecoturisme en el patrimoni natural de la nostra comarca de la Selva. Experiències lúdiques i singulars com descobrir la natura amb els 5 sentits, relacionant el territori amb un producte local agroalimentari concret ens semblen que poden transformar-se en un producte turístic, ecològic i millorar la seva comercialització, visualització i difusió.

Des de fa més de 30 anys que organitzem activitats de descoberta i coneixement del patrimoni natural per tal de valorar-lo, respectar-lo i fer-ne difusió. Aquesta llarga experiència obrint camí en la interpretació ambiental del territori ens permet oferir-nos als productors, elaboradors i establiments del projecte LOCALITZA per ajudar-los a establir connexions entre ells i la natura, identificant-se i creant sinergies exitoses.

Busqueu les nostres noticies a http://lesguilleries.blog.pangea.org/